1 års frisörutbildning

Imorgon är det skolavslutning som gäller för mig. Känns inget speciellt då man inte kan jämföra det med grundskolans avslutningar, men avsluting som avslutning :) Har tagit ganska många bilder under året på det jag övat och lärt mig på mina frisörlektioner och nu även praktiken. Önskar jag tagit fler bilder under salongstiden men gjort är gjort. Här kommer lite bilder från första året på gymnasiet!


Min storasyster fick vara försökskanin första gången jag skulle göra inbakad fläta på annat än dockhuvuden


Evelina fick en 5-fläta


Testade lockar med plattång för första gången, svårt!


Permanent.. tyckte jag var expert på detta men visade mig ha väldigt fel!


Första klipp-lektionen. Kunde knappt hålla saxen och kände att min karriär som blivande frisör som var över. Denna dag var jag även på intervju på Frizé, den visade sig gå ganska bra! :)


Folieslingor för första gången ser lite ut som andra världskriget haha


Övade på loops, tycker fortfarande det är lika svårt!




Mamma blev min första färg-kund


Klipping, slingning och volymföning

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!